R
Menu
Home
R
Zamknij
ApartamentyAtrakcjeGastronomiaGaleriaKontakt
Dla właścicieli
Blog
Faq
Menu
Rezerwacja
choose language
R
Zarezerwuj nocleg: +48 58 775 45 51rezerwacje.placeandspace@primaverahotele.pl

Regulaminy obowiązujące w apartamentach Place & Space

Dziękujemy za stosowanie się do poniższego Regulaminu. To dzięki wspólnym zasadom w Place & Space dbamy o bezpieczeństwo i wygodę każdego pobytu.

Regulamin rezerwacji
Regulamin pobytu
Regulamin - zwierzęta

Regulamin rezerwacji


§1 Definicje i postanowienia ogólne

1. Za rezerwację strony rozumieją umowę najmu krótkoterminowego apartamentu, w której Operator zobowiązuje się do udostępnienia Klientowi apartamentu dla oznaczonej w rezerwacji liczby osób, w oznaczonym terminie, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie oraz w ofercie.

2. Operatorem apartamentów jest: Primavera Hotele Sp. z o.o., ul. Czesława Niemena 2/U1, 81-603 Gdynia, KRS 0000873446, NIP 9581712384, REGON 387690520.

3. Klientem jest podmiot, który dokonuje rezerwacji apartamentu i w ramach rezerwacji akceptuje niniejszy Regulamin.

§2 Dokonywanie rezerwacji

1. Rezerwacji można dokonać:

a) telefonicznie,

b) mailowo,

c) za pomocą aplikacji Messenger,

d) poprzez system rezerwacyjny dostępny na stronie [adres rezerwacji apartamentów],

e) za pośrednictwem zewnętrznych portali rezerwacyjnych (OTA), takich jak Booking.com, Airbnb lub inne dostępne w ofercie Operatora.

2. Warunki rezerwacji dokonanych przez portale OTA (platformy zewnętrzne umożliwiające rezerwację usług najmu apartamentów) mogą podlegać dodatkowym zasadom określonym przez dany portal.

4. Rezerwacja uzyskuje status potwierdzonej po przesłaniu wiadomości e-mail z potwierdzeniem przez Operatora lub po otrzymaniu potwierdzenia z systemu OTA.

5. Po otrzymaniu zgłoszenia Operator wysyła potwierdzenie rezerwacji na e-mail Klienta. Do chwili otrzymania potwierdzenia rezerwacja uznawana jest za niedokonaną.

§3 Zadatek i płatności

1. Klient zobowiązany jest do zapłaty części lub całości kwoty za pobyt (zgodnie z wybraną ofertą) w terminie wskazanym w potwierdzeniu rezerwacji. Przedpłata może mieć charakter bezzwrotny.

2. Brak wpłaty zadatku lub przedpłaty w terminie powoduje automatyczne anulowanie rezerwacji.

3. Wpłata zadatku lub przedpłaty oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.

4. Zadatek lub przedpłata nie podlega zwrotowi, co będzie oznaczone w ramach oferty.

5. Pozostała część należności za pobyt musi zostać uregulowana najpóźniej pierwszego dnia pobytu.

6. Klient dokonujący przelewu zobowiązany jest okazać potwierdzenie wpłaty.

§4 Wydanie apartamentu

1. Dostęp (kod, karta lub klucz) do apartamentu zostanie przekazany Klientowi po dokonaniu pełnej płatności.

2. Operator może wyjątkowo wyrazić zgodę na późniejszą płatność — wymaga to formy pisemnej lub e-mailowej.

§5 Rezygnacja z pobytu

1. W przypadku rezygnacji z części pobytu po odbiorze kluczy zwrot środków może nastąpić wyłącznie na wniosek, zgodnie z obowiązującymi przepisami i po indywidualnej analizie przypadku.

2. Pod uwagę mogą zostać wzięte m.in.:

  a) możliwość wynajęcia apartamentu innemu Klientowi,

  b) udokumentowane zdarzenia losowe po stronie Klienta,

  c) naruszenie umowy przez Operatora.

§6 Brak przyjazdu

1. Niestawienie się Klienta do godziny 07:00 dnia następnego oznacza na anulowanie rezerwacji oraz zatrzymanie zadatku lub przedpłaty, co nie wyklucza złożenia przez Klienta wniosku zgodnie z §5 Regualminu.

2. Operator może wówczas ponownie udostępnić apartament innemu Klientowi.

§7 Vouchery i karty podarunkowe

1. Zakup vouchera wymaga opłacenia go w całości.

2. Voucher nie podlega zwrotowi ani wymianie na gotówkę.

3. Zmiana wykorzystanego świadczenia nie powoduje zwrotu różnicy w cenie, chyba że wynika to z winy Operatora.

4. Zwroty na rachunki zagraniczne są obciążone opłatą 25 zł.

§8 Płatności kartą

1. Operatorem kart płatniczych jest PayPro S.A., ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.

§9 Reklamacje

1. Reklamacje związane z rezerwacją należy składać e-mailowo na adres: [_], telefonicznie na numer: [_] lub listownie na adres: [_].

2. Reklamacje powinny być zgłaszane niezwłocznie po zauważeniu nieprawidłowości.

3. Maksymalny termin na złożenie reklamacji wynosi 30 dni od zakończenia pobytu.

4. Operator rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni.

5. Odpowiedź przekazywana jest mailowo.

6. W przypadku rezerwacji dokonanych za pośrednictwem portali OTA (np. Booking.com, Airbnb), reklamacje dotyczące procesu rezerwacyjnego, płatności lub warunków oferty należy kierować bezpośrednio do danego portalu, zgodnie z jego regulaminem. Operator może rozpatrywać przy tego rodzaju rezerwacji wyłącznie reklamacje dotyczące samego pobytu i realizacji świadczeń na miejscu.

Primavera Hotele Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji powyższego regulaminu.



Regulamin pobytu


§1 Przedmiot Regulaminu

1. Regulamin określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności oraz pobytu w apartamentach zarządzanych przez Operatora.

2. Regulamin jest integralną częścią umowy najmu zawieranej poprzez rezerwację lub opłacenie pobytu.

3. Rozpoczęcie pobytu oznacza akceptację Regulaminu.

§2 Doba pobytowa

1. Apartament wynajmowany jest na doby.

2. Doba trwa od 16:00 do 10:00 dnia następnego.

3. Przedłużenie pobytu należy zgłosić do godz. 10:00 w dniu wyjazdu.

4. Operator może odmówić przedłużenia pobytu w przypadku braku dostępności lub nieuregulowanych płatności.

§3 Zameldowanie I dostęp do apartamentu

1. Dane niezbędne do zameldowania pobierane są na etapie rezerwacji lub poprzez formularz elektroniczny przesyłany Klientowi przed rozpoczęciem pobytu.

2. Dostęp do apartamentu (kod, karta lub klucz) przekazywany jest Klientowi najpóźniej w dniu rozpoczęcia pobytu, po dokonaniu pełnej płatności.

3. Gość zobowiązany jest do podania prawdziwych danych osób korzystających z apartamentu.

4. Udostępnienie apartamentu osobom trzecim, które nie zostały zgłoszone Operatorowi, jest zabronione.

5. Gość może przyjmować odwiedzających w apartamencie, pod warunkiem, że nie narusza to ciszy nocnej ani zasad bezpieczeństwa i nie prowadzi do przekroczenia maksymalnej dopuszczalnej liczby osób przewidzianej dla danego apartamentu.

6. W przypadku stwierdzenia naruszenia powyższych zasad Operator zastrzega sobie prawo do rozwiązania umowy najmu apartamentu ze skutkiem natychmiastowym.

§4 Usługi i wyposażenie

1. Operator zapewnia warunki komfortowego i bezpiecznego pobytu.

2. W przypadku usterek Gość powinien niezwłocznie zgłosić je Operatorowi.

3. Sprzątanie, wymiana pościeli i ręczników odbywa się zgodnie z ofertą apartamentu.

§5 Odpowiedzialność Gościa

1. Gość odpowiada za szkody wyrządzone w apartamencie lub częściach wspólnych.

2. Każdorazowo opuszczając apartament Gość powinien zamknąć okna i drzwi oraz wyłączyć wszystkie urządzenia.

3. Gość odpowiada za osoby z nim przebywające.

§6 Odpowiedzialność Operatora

1. Operator ponosi odpowiedzialność na zasadach wynikających z umowy, regulaminów Operatora i przepisów powszechnie obowiązującego prawa.

2. Operator nie odpowiada za rzeczy pozostawione bez zabezpieczenia.

3. Operator nie odpowiada za pojazdy i przedmioty w nich pozostawione.

§7 Zwierzęta

1. Pobyt zwierząt jest możliwy tylko po wcześniejszym zgłoszeniu.

2. Gość odpowiada za szkody wyrządzone przez zwierzę.

3. Szczegółowe zasady określa regulamin pobytu zwierząt.

§8 Cisza nocna

1. Cisza nocna obowiązuje od 22:00 do 6:00.

§9 Reklamacje

1. Reklamacje należy zgłaszać e-mailowo na adres: [_], telefonicznie [_] lub listownie na adres: [_].

2. Maksymalny termin złożenia reklamacji wynosi 30 dni.

3. Operator rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni.

§10 Postanowienia końcowe

1. Parking przeznaczony dla Gości apartamentów jest parkingiem płatnym, zgodnie z aktualnie obowiązującym cennikiem. Sam fakt posiadania rezerwacji nie gwarantuje dostępności konkretnego miejsca parkingowego, o ile oferta nie stanowi inaczej.

2. W apartamentach oraz w częściach wspólnych budynku obowiązuje całkowity zakaz palenia wyrobów tytoniowych oraz e-papierosów. Miejsca wyznaczone do palenia znajdują się wyłącznie w lokalizacjach wskazanych przez Operatora.

Za naruszenie zakazu palenia Operator jest uprawniony do obciążenia Gościa opłatą porządkowo–serwisową w wysokości 500 zł za każde stwierdzone naruszenie.

Gość przyjmuje do wiadomości, że uruchomienie systemu przeciwpożarowego może skutkować interwencją straży pożarnej, a w przypadku nieuzasadnionego alarmu koszty takiej interwencji mogą zostać przeniesione na Gościa do kwoty do 5000 zł.

3. Ze względów bezpieczeństwa przeciwpożarowego zabronione jest korzystanie w apartamentach z urządzeń niebędących ich standardowym wyposażeniem, w szczególności z grzałek, dodatkowych farelek, kuchenek, czajników, żelazek i innych urządzeń o wysokiej mocy, jeśli nie zostały one udostępnione przez Operatora.

4. Na terenie apartamentów oraz w częściach wspólnych budynku zabronione jest przechowywanie ładunków niebezpiecznych, broni i amunicji, materiałów łatwopalnych, wybuchowych oraz pirotechnicznych.

5. Zabrania się prowadzenia na terenie apartamentów działalności akwizytorskiej, sprzedaży obnośnej, organizowania gier hazardowych oraz innych form działalności sprzecznej z prawem lub dobrymi obyczajami.

6. Gość zobowiązuje się nie powodować nadmiernego hałasu oraz nie zakłócać spokoju innych Gości i mieszkańców budynku, w szczególności poprzez głośne zachowanie, odtwarzanie muzyki lub organizowanie imprez. Operator ma prawo żądać natychmiastowego zaprzestania zakłócania spokoju, a w razie potrzeby – wezwać odpowiednie służby porządkowe.

7. Gościom nie wolno dokonywać jakichkolwiek zmian w umeblowaniu oraz sprzętach stanowiących wyposażenie apartamentu (w szczególności demontażu, przenoszenia ciężkich mebli, ingerencji w instalacje).

8. W przypadku rażącego naruszenia niniejszego Regulaminu, przepisów porządkowych lub zasad bezpieczeństwa, Operator zastrzega sobie prawo do natychmiastowego rozwiązania umowy najmu i żądania opuszczenia apartamentu przez Gościa, bez prawa do zwrotu zapłaconej ceny za niewykorzystaną część pobytu.


Primavera Hotele Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji powyższego regulaminu.


Regulamin pobytu ze zwierzętami

1. Podstawowym warunkiem przyjazdu zwierzęcia do Apartamentów jest zgłoszenie wniosku przy dokonywaniu rezerwacji. Zgoda na pobyt zwierzęcia udzielana jest przez Operatora, z uwzględnieniem bezpieczeństwa i komfortu pozostałych Gości.

2. W apartamentach mogą przebywać wyłącznie zwierzęta domowe – psy (nieagresywne) oraz koty.

3. Właściciel zwierzęcia zobowiązany jest posiadać aktualną książeczkę zdrowia z potwierdzeniem ważnych szczepień oraz odrobaczenia.

4. W częściach wspólnych budynku (korytarze, windy) zwierzę musi być prowadzone na smyczy, pod nadzorem właściciela lub osoby upoważnionej – w sposób zapobiegający ucieczce, zniszczeniu mienia oraz zagrożeniu dla osób i zwierząt.

5. Zabrania się wprowadzania zwierząt do pomieszczeń przeznaczonych wyłącznie dla ludzi, takich jak: strefy rekreacyjne wymagające ciszy, pomieszczenia techniczne oraz inne miejsca oznaczone jako niedostępne dla zwierząt. Zakaz nie dotyczy psów asystujących.

6. Właściciel ma obowiązek sprzątania wszelkich nieczystości pozostawionych przez zwierzę – zarówno w apartamencie, jak i w częściach wspólnych budynku oraz na terenie wokół obiektu.

7. W apartamencie zwierzę powinno korzystać z własnego posłania. Zaleca się stosowanie transporterów lub klatek dostosowanych do wielkości zwierzęcia.

8. Niedozwolone jest wykorzystywanie ręczników, pościeli lub elementów wyposażenia apartamentu do potrzeb zwierząt. Zabronione jest również przebywanie zwierząt na łóżkach, sofach oraz załatwianie potrzeb fizjologicznych wewnątrz apartamentu.

9. Właściciel odpowiada materialnie za wszystkie szkody wyrządzone przez zwierzę – zarówno w mieniu apartamentu, częściach wspólnych, jak i w mieniu lub na osobie innych Gości.

10. Zwierzę może być pozostawione samo w apartamencie wyłącznie wtedy, gdy właściciel uzna, że jest to dla niego bezpieczne oraz że nie spowoduje szkód, ani nie będzie zakłócać pobytu innych Gości.

11. W przypadku podejrzenia, że zwierzę pozostawione w apartamencie zakłóca pobyt innych Gości, niszczy mienie lub może stwarzać zagrożenie, Operator podejmie próbę kontaktu z właścicielem. Gdy kontakt okaże się niemożliwy, Operator zastrzega sobie prawo wejścia do apartamentu (jeśli konieczne, w asyście odpowiednich służb), aby zapobiec zagrożeniu. Koszty czynności ponosi właściciel.

12. Koszt pobytu zwierzęcia określony jest w aktualnym cenniku.

13. Operator zastrzega sobie prawo do skrócenia pobytu Gościa naruszającego zasady określone w niniejszym Regulaminie.

14. W przypadku niezgłoszenia pobytu zwierzęcia zostanie naliczona dodatkowa opłata w wysokości 150 zł za dobę.


Primavera Hotele Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji powyższego regulaminu.




Standardy Ochrony Małoletnich

 STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH

w obiektach Primavera Hotele sp. z o.o.

Mając na uwadze obowiązek prawny wynikający z zapisów ustawy z dnia 13 maja 2016r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich oraz treść wytycznych Organizacji Narodów Zjednoczonych w zakresie biznesu i praw człowieka, uznając istotną rolę biznesu w zapewnieniu poszanowania praw dzieci, Primavera Hotele sp. z o.o. przyjmuje do stosowania Standardy Ochrony Małoletnich (również „SOM”, „Standardy”). Niniejszy dokument stanowi zbiór zasad i procedur stosowanych, w przypadku podejrzenia, że dziecku, które przebywa w Primavera Hotele sp. z o.o., dzieje się krzywda oraz zapobiegania takim zagrożeniom, z uwzględnieniem sytuacji dzieci niepełnosprawnych oraz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Standardy Ochrony Małoletnich w Primavera Hotele sp. z o.o. są realizowane w oparciu o niżej wymienione zasady:

  • Primavera Hotele sp. z o.o. prowadzi swoją działalność operacyjną z poszanowaniem praw dzieci jako osób szczególnie wrażliwych na krzywdzenie.
  • Primavera Hotele sp. z o.o. uznaje swoją rolę w prowadzeniu biznesu społecznie odpowiedzialnego i promowaniu pożądanych postaw społecznych.
  • Primavera Hotele sp. z o.o. w szczególności podkreśla istotność prawnego i społecznego obowiązku zawiadamiania organów ścigania o każdym przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa na szkodę dzieci i zobowiązuje się szkolić swoich pracowników w tym zakresie.

 

1. Standardy zapewniające bezpieczne relacje między personelem obiektu a małoletnim (w szczególności zachowania niedozwolone wobec małoletnich).

 

Każdy Gość obiektu Primavera Hotele sp. z o.o., w tym także osoba małoletnia, powinna być traktowana z należytym szacunkiem i poszanowaniem praw i godności. Pracownicy obiektu zobowiązani są działać w granicach przepisów obowiązującego prawa. Zabrania się zachowań, które mogą naruszyć powyższe zasady. Wszelkie kontakty pomiędzy pracownikiem obiektu a osobą małoletnią przebywającą w obiekcie, nie powinny wykraczać poza interakcje uzasadnione obowiązkami służbowymi oraz wynikające z przepisów obowiązującego prawa. W każdej sytuacji, gdy wymagają tego przepisy obowiązującego prawa bądź obowiązki służbowe, pracownik powinien dołożyć starań, aby w miarę możliwości w interakcjach z osobami małoletnimi przebywającymi w obiekcie, zapewnić obecność innej osoby dorosłej (pracownika obiektu, przełożonego) lub monitoring.

 

2. Zasady i procedury identyfikacji małoletniego przebywającego w obiekcie hotelarskim i jego relacji w stosunku do osoby dorosłej, z którą przebywa w tym obiekcie.

 

Każda osoba (w tym także osoba małoletnia) ma prawo zgłosić pracownikowi obiektu fakt naruszenia obowiązujących przepisów prawa (w tym popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego) oraz zażądać w tym zakresie stosownej pomocy. Prawidłowa i zgodna z przepisami obowiązującego prawa identyfikacja małoletniego przebywające w obiekcie hotelarskim oraz jego relacji w stosunku do osoby dorosłej – stanowi podstawę skutecznego przeciwdziałania zagrożeniom i naruszeniom w zakresie dobra małoletniego. Identyfikacji małoletniego i jego relacji do osoby dorosłej, z którą przebywa w obiekcie, dokonują pracownicy recepcji. Identyfikacja taka może nastąpić (w granicach i poszanowaniu przepisów obowiązującego prawa) na podstawie dokumentów małoletniego oraz osoby dorosłej, z którą przebywa w obiekcie, a w razie ich braku, na podstawie rozmowy z dorosłym oraz z osobą małoletnią. Każdorazowo pracownik hotelu zobowiązany jest zakomunikować gościom, że wskazana procedura służy zapewnieniu małoletnim korzystającym z obiektu odpowiedniego standardu w zakresie bezpieczeństwa. Jeżeli w trakcie procedury identyfikacyjnej pracownik obiektu nabierze wątpliwości odnośnie relacji osoby małoletniej z osobą dorosłą, wówczas powinien dyskretnie powiadomić o tym Koordynatora ds. SOM lub bezpośredniego przełożonego, którzy podejmują decyzję odnośnie dalszych kroków w tej sprawie.

 

3. Zasady i procedury reagowania w przypadku uzasadnionego przypuszczenia, że dobro małoletniego znajdującego się na terenie obiektu hotelarskiego lub korzystającego z usług hotelarskich jest zagrożone.

 

Wszelkie procedury przewidziane w niniejszych standardach, należy stosować z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa oraz z zachowaniem zasady proporcjonalności. Pracownicy obiektu winni w kontaktach z osobami małoletnimi zwracać szczególną uwagę na uzasadnione potrzeby osób niepełnosprawnych bądź osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Istotne jest również zachowanie przez wszystkich pracowników odpowiedniego stopnia czujności i zwracanie uwagi na sytuacje, które mogą wzbudzić niepokój lub uzasadnione podejrzenia. W szczególności należy zwracać uwagę na sytuacje, w których relacja osoby dorosłej i dziecka nie jest swobodna i opiekuńcza bądź w relacji osoby dorosłej do dziecka pojawiają się oznaki stosowania przemocy a w szczególności, gdy małoletni sam poinformuje o krzywdzeniu lub zwróci się o pomoc.

W przypadku powzięcia uzasadnionego przypuszczenia, że dobro osoby małoletniej znajdującej się na terenie hotelu jest zagrożone, każdy pracownik zobowiązany jest do podjęcia adekwatnych działań. Działania i reakcja o których mowa powyżej, obejmują w szczególności niezwłoczne zawiadomienie o zaistniałej sytuacji Koordynatora ds. SOM (a jeżeli to nie będzie możliwe – bezpośredniego przełożonego pracownika) a nagłych przypadkach, w granicach obowiązującego prawa zawiadomienie właściwych organów (policji).

 

4. Procedury i osoby odpowiedzialne za składanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego oraz zawiadamianie sądu opiekuńczego.

 

Po uzyskaniu odpowiedniej informacji, w sytuacjach w których zachodzi uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego lub naruszenia standardów ochrony małoletnich – Koordynator ds. SOM lub bezpośredni przełożony, który został zawiadomiony o takiej sytuacji w porozumieniu z Zarządem, podejmuje decyzję odnośnie dalszych działań w tym zakresie. W szczególności Koordynator ds. SOM weryfikuje na ile podejrzenie, o którym mowa powyżej jest zasadne oraz dobiera odpowiednie środki prowadzące do wyjaśnienia sytuacji. Jeżeli ustalone okoliczności uzasadniają taki krok, bądź w sytuacjach niecierpiących zwłoki – Koordynator ds. SOM w porozumieniu z Zarządem firmy może podjąć decyzję o powiadomieniu odpowiednich organów w tym policji. W sytuacji, gdy dojdzie do zawiadomienia policji, pracownicy obiektu powinni zadbać by ewentualne dowody popełnienia przestępstwa nie uległy zniszczeniu (np. zabezpieczenie nagrań z kamer monitoringu). W uzasadnionych przypadkach, gdy wynika to z przepisów obowiązującego prawa, Koordynator ds. SOM jest zobowiązany rozważyć i skonsultować z działem prawnym oraz Zarządem firmy możliwość zawiadomienia sądu opiekuńczego (tzw. zawiadomienie w ramach obowiązku obywatelskiego).

 

5. Zakres kompetencji osoby odpowiedzialnej za przygotowanie personelu podmiotu do stosowanie standardów, zasady przygotowania tego personelu do ich stosowania oraz sposób dokumentowania tej czynności.

 

Osobą odpowiedzialną za przygotowanie pracowników hotelu do stosowania standardów jest każdorazowo Koordynator ds. SOM bądź inna osoba specjalnie oddelegowana do tych czynności ze strony spółki – wspierani w tym zakresie przez spółkę. Wszyscy pracownicy zatrudnieniu przez spółkę lub współpracujący ze spółką w zakresie prowadzonej działalności oraz w granicach obowiązującego prawa zobowiązani są do stosowania postanowień niniejszego dokumentu oraz dołożenia należytej staranności, aby w zakresie działalności obiektu zwracana była szczególna uwaga na poszanowanie praw człowieka (zwłaszcza małoletnich). Pracownicy zobowiązani są również na prośbę gości udzielić informacji w zakresie stosowania przedmiotowych standardów oraz ich celu.

 

Zarząd Primavera Hotele będzie dokładać starań, aby pracownicy obiektu mogący mieć kontakt z małoletnimi przebywającymi w obiekcie mieli świadomość ciążących na nich obowiązków w zakresie obowiązujących przepisów prawa.

 

Wyrażamy nadzieję, że wdrożenie przedmiotowych standardów służyć będzie zapewnieniu osobom małoletnim należytego stopnia ochrony w trakcie ich pobytu w obiektach prowadzonych przez Primavera Hotele sp. z o.o. z odpowiednim uwzględnieniem i poszanowaniem przepisów obowiązującego prawa.

 

Primavera Hotele sp. z o.o. publikuje treść niniejszych standardów na swojej stronie internetowej jak również w widocznym miejscu na terenie hotelu.

 

Numery kontaktowe właściwych służb:

112 – numer alarmowy,

997 – Policja,

998 – Straż Pożarna,

999 – Pogotowie Ratunkowe,

+48 222 309 900 – Linia Pomocy Pokrzywdzonym.

 

Osoba odpowiedzialna za przyjmowanie zgłoszeń o zdarzeniach zagrażających małoletniemu i udzielenie mu wsparcia w obiektach Primavera Hotele sp. z o.o.: Krzysztof Michalski– koordynator ds. Standardów ochrony małoletnich.

Kontakt: 607 760 000, mail: krzysztof.michalski@primahotele.pl

 


Procedura Zgłaszania Nieprawidłowości
oraz ochrony sygnalistów

Wstęp 

  1. Wdrożenie niniejszego dokumentu (dalej „Procedura”) jest realizacją obowiązku wynikającego z Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia
  2. 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii.
  3. Celem Procedury jest zagwarantowanie sprawnego systemu wewnętrznych zgłoszeń naruszeń przepisów prawa, który będzie zgodny z krajowymi oraz europejskimi przepisami.
  4. Procedura obejmuje wprowadzenie mechanizmów do przeciwdziałania i eliminowania nieprawidłowości w Primavera Hotele Sp. z o.o. (dalej „Spółka”) poprzez stworzenie kanałów zgłaszania naruszeń prawa oraz mechanizmów ich rozpatrywania przy jednoczesnym zapewnieniu ochrony osób zgłaszających przed możliwymi działaniami odwetowymi.

Definicje

Ilekroć w Procedurze jest mowa o:

  1. Zgłaszającym – osoba fizyczna, która w dobrej wierze zgłasza lub ujawnia publicznie informację o naruszeniu prawa uzyskaną w kontekście związanym z pracą, w tym:

- pracownik;

- osoba świadcząca pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej;

- wspólnik;

- stażysta;

- praktykant;

  1. zgłoszeniu wewnętrznym – należy przez to rozumieć ustne lub pisemne przekazanie podmiotowi prawnemu informacji o naruszeniu prawa;
  2. zgłoszeniu zewnętrznym – należy przez to rozumieć ustne lub pisemne przekazanie Rzecznikowi Praw Obywatelskich albo organowi publicznemu informacji o naruszeniu prawa;
  3. naruszeniu prawa – działanie lub zaniechanie niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa, dotyczące:

- korupcji;

- zamówień publicznych;

- usług, produktów i rynków finansowych;

- przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;

- bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;

- bezpieczeństwa transportu;

- ochrony środowiska;

- ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;

- bezpieczeństwa żywności i pasz;

- zdrowia i dobrostanu zwierząt;

- zdrowia publicznego;

- ochrony konsumentów;

- ochrony prywatności i danych osobowych;

- bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;

- interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;

- rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;

- konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela - występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi w niniejszym ppkt;

  1. działaniu następczym – należy przez to rozumieć działanie podjęte przez podmiot prawny w celu oceny prawdziwości informacji zawartych w zgłoszeniu oraz w celu przeciwdziałania naruszeniu prawa będącemu przedmiotem zgłoszenia, w szczególności przez postępowanie wyjaśniające, wszczęcie kontroli lub postępowania administracyjnego, wniesienie oskarżenia, działanie podjęte w celu odzyskania środków finansowych lub zamknięcie procedury realizowanej w ramach wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych lub procedury przyjmowania zgłoszeń zewnętrznych i podejmowania działań następczych;
  2. działaniu odwetowym – należy przez to rozumieć bezpośrednie lub pośrednie działanie lub zaniechanie w kontekście związanym z pracą, które jest spowodowane zgłoszeniem lub ujawnieniem publicznym i które narusza lub może naruszyć prawa Zgłaszającego lub wyrządza lub może wyrządzić nieuzasadnioną szkodę Zgłaszającemu, w tym bezpodstawne inicjowanie postępowań przeciwko Zgłaszającemu;
  3. informacji zwrotnej – należy przez to rozumieć przekazaną Zgłaszającemu informację na temat planowanych lub podjętych działań następczych i powodów takich działań;
  4. kontekście związanym z pracą – należy przez to rozumieć przeszłe, obecne lub przyszłe działania związane z wykonywaniem pracy na podstawie stosunku pracy lub innego stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia pracy lub usług lub pełnienia funkcji w podmiocie prawnym lub na rzecz tego podmiotu, lub pełnienia służby w podmiocie prawnym, w ramach których uzyskano informację o naruszeniu prawa oraz istnieje możliwość doświadczenia działań odwetowych;
  5. organie publicznym – należy przez to rozumieć naczelne i centralne organy administracji rządowej, terenowe organy administracji rządowej, organy jednostek samorządu terytorialnego, inne organy państwowe oraz inne podmioty wykonujące z mocy prawa zadania z zakresu administracji publicznej, właściwe do podejmowania działań następczych w dziedzinach wskazanych w ppkt d. powyżej;
  6. osobie, której dotyczy zgłoszenie – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, wskazaną w zgłoszeniu lub ujawnieniu publicznym jako osoba, która dopuściła się naruszenia prawa, lub jako osoba, z którą osoba, która dopuściła się naruszenia prawa, jest powiązana;
  7. osobie pomagającej w dokonaniu zgłoszenia – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, która pomaga Zgłaszającemu w zgłoszeniu lub ujawnieniu publicznym w kontekście związanym z pracą i której pomoc nie powinna zostać ujawniona;
  8. osobie powiązanej ze zgłaszającym – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, która może doświadczyć działań odwetowych, w tym współpracownika lub osobę najbliższą Zgłaszającego w rozumieniu art. 115 § 11 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. z 2024 r. poz. 17);
  9. ujawnieniu publicznym - należy przez to rozumieć podanie informacji o naruszeniu prawa do wiadomości publicznej.

Podmiot odbierający zgłoszenia 

  1. Osobą upoważnioną z ramienia Spółki do odbierania zgłoszeń wewnętrznych jest  Beata Bogucka-Stenzel oraz Katarzyna Rutz. W przypadku, gdy zgłoszenie dotyczyłoby w/w osób, osobami zastępczymi upoważnionymi do wypełniania jej obowiązków jest Krzysztof Michalski.
  2. Obowiązkami przewidzianymi dla osoby wskazanej w ust. 1 jest:
  3. odbieranie zgłoszeń o naruszeniach;
  4. wstępna weryfikacja zgłoszenia i jego przekazanie do dalszych działań następczych;
  5. wyznaczenie składu Komisji Wyjaśniającej;
  6. kontakt ze Zgłaszającym;
  7. udzielanie informacji zwrotnej;
  8. prowadzenie rejestru zgłoszeń.
  9. Rejestr zgłoszeń jest prowadzony w formie elektronicznej i zawiera:
  10. numer zgłoszenia;
  11. przedmiot naruszenia prawa;
  12. dane osobowe Zgłaszającego oraz osoby, której dotyczy zgłoszenie, niezbędne do identyfikacji tych osób;
  13. adres do kontaktu Zgłaszającego;
  14. datę dokonania zgłoszenia;
  15. informację o podjętych działaniach następczych;
  16. datę zakończenia sprawy.
  17. Osoba wskazana w ust. 1 dokonuje wpisu do rejestru na podstawie zgłoszenia wewnętrznego o naruszeniu prawa.
  18. Dane osobowe oraz pozostałe informacje w rejestrze zgłoszeń wewnętrznych są przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami.

Działania następcze

  1. Organem wewnętrznym przeprowadzającym postępowanie wyjaśniające jest Komisja Wyjaśniająca w składzie:
  2. osoba wskazana w § 3 ust. 1; oraz
  3. co najmniej 1 niezależna osoba – mogą to być również osoby z zewnątrz Spółki.
  4. Do przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, osoba wskazana w § 3 ust. 1 wyznacza co najmniej 1 niezależną osobę, która przed przystąpieniem do swoich czynności ma obowiązek podpisać umowę o zachowaniu poufności oraz o ochronie danych osobowych.
  5. Komisja Wyjaśniająca dokonuje czynności mających na celu zapoznanie się z treścią zgłoszenia oraz ustalenia czy zgłoszenie zostało dokonane w dobrej wierze.
  6. W przypadku, gdy informacje zawarte w zgłoszeniu są niewystarczające, osoba wskazana w § 3 ust. 1 kontaktuje się ze Zgłaszającym w celu uzupełnienia braków zgłoszenia.
  7. Komisja Wyjaśniająca odstępuje od postępowania wyjaśniającego w przypadku, gdy informacje zawarte w zgłoszeniu są niewystarczające i nie udało się uzyskać od Zgłaszającego dodatkowych informacji niezbędnych do przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego lub ustalono, iż zgłoszenie zostało dokonane
  8. w złej wierze.
  9. Działania Komisji Wyjaśniającej powinny być udokumentowane w sposób skrupulatny oraz przejrzysty. W szczególności mowa tu o:
  10. protokołach – sporządzanych z każdego spotkania Komisji;
  11. korespondencji elektronicznej;
  12. notatkach z przeprowadzonych rozmów;
  13. dokumentacji zdjęciowej.
  14. Jeżeli w trakcie prowadzonych czynności Komisja Wyjaśniająca potwierdzi zasadność zgłoszenia – sporządza raport, w którym wydaje rekomendacje dotyczące działań naprawczych lub zapobiegawczych mających na celu naprawienie istniejącej sytuacji będącej przedmiotem zgłoszenia lub podjęcia działań eliminujących podobne zdarzenia w przyszłości.
  15. Raport sporządzony przez Komisję Wyjaśniającą jest przekazywany do Zarządu Spółki, który dokonuje oceny przedstawionego planu działań naprawczych oraz podejmuje decyzję o akceptacji, odrzuceniu lub modyfikacji planu działań naprawczych.
  16. Informacja zwrotna z przebiegu działań następczych jest przekazywana Zgłaszającemu przez osobę wskazaną w § 3 ust. 1 w terminie nieprzekraczającym 3 miesięcy od dnia potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia wewnętrznego.

Działania odwetowe 

  1. Wobec osoby Zgłaszającej nie mogą być podejmowane działania odwetowe, ani próby lub groźby zastosowania takich działań.
  2. Jeżeli Zgłaszający świadczył, świadczy lub będzie świadczył pracę w Spółce na podstawie stosunku pracy, nie mogą być wobec niego podejmowane działania odwetowe, polegające w szczególności na:
  • odmowie nawiązania stosunku pracy;
  • wypowiedzeniu lub rozwiązaniu bez wypowiedzenia stosunku pracy;
  • nie zawarciu umowy o pracę na czas określony lub umowy o pracę na czas nieokreślony po rozwiązaniu umowy o pracę na okres próbny, nie zawarciu kolejnej umowy o pracę na czas określony lub nie zawarciu umowy o pracę na czas nieokreślony po rozwiązaniu umowy o pracę na czas określony
  • w przypadku gdy Zgłaszający miał uzasadnione oczekiwanie, że zostanie z nim zawarta taka umowa;
  • obniżeniu wysokości wynagrodzenia za pracę;
  • wstrzymaniu awansu albo pominięciu przy awansowaniu;
  • pominięciu przy przyznawaniu innych niż wynagrodzenie świadczeń związanych z pracą lub obniżeniu wysokości tych świadczeń;
  • przeniesieniu na niższe stanowisko pracy;
  • zawieszeniu w wykonywaniu obowiązków pracowniczych lub służbowych;
  • przekazaniu innemu pracownikowi dotychczasowych obowiązków Zgłaszającego;
  • niekorzystnej zmianie miejsca wykonywania pracy lub rozkładu czasu pracy
  • negatywnej ocenie wyników pracy lub negatywnej opinii o pracy;
  • nałożeniu lub zastosowaniu środka dyscyplinarnego, w tym kary finansowej lub środka o podobnym charakterze
  • przymusie, zastraszaniu lub wykluczeniu;
  • mobbingu;
  • dyskryminacji;
  • niekorzystnym lub niesprawiedliwym traktowaniu;
  • wstrzymaniu udziału lub pominięciu przy typowaniu do udziału w szkoleniach podnoszących kwalifikacje zawodowe;
  • nieuzasadnionym skierowaniu na badania lekarskie, w tym badania psychiatryczne, chyba że przepisy odrębne przewidują możliwość skierowania pracownika na takie badania;
  • działaniu zmierzającym do utrudnienia znalezienia w przyszłości pracy w danym sektorze lub w danej branży na podstawie nieformalnego lub formalnego porozumienia sektorowego lub branżowego;
  • spowodowaniu straty finansowej, w tym gospodarczej, lub utraty dochodu;
  • wyrządzeniu innej szkody niematerialnej, w tym naruszeniu dóbr osobistych, w szczególności dobrego imienia Zgłaszającego.
  • Za działania odwetowe z powodu dokonania zgłoszenia lub ujawnienia publicznego uważa się także próbę lub groźbę zastosowania środka określonego w ust. 2.
  1. Jeżeli praca lub usługi były, są lub mają być świadczone na podstawie innego niż stosunek pracy stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia pracy lub usług lub pełnienia funkcji, ust. 2-3 stosuje się odpowiednio, o ile charakter świadczonej pracy lub usług lub pełnionej funkcji, lub pełnionej służby nie wyklucza zastosowania wobec Zgłaszającego takiego działania.
  2. Jeżeli praca lub usługi były, są lub mają być świadczone na podstawie innego niż stosunek pracy stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia pracy lub usług lub pełnienia funkcji, dokonanie zgłoszenia lub ujawnienia publicznego nie może stanowić podstawy działań odwetowych ani próby lub groźby zastosowania działań odwetowych, obejmujących w szczególności:
  3. wypowiedzenie umowy, której stroną jest Zgłaszający, w szczególności dotyczącej sprzedaży lub dostawy towarów lub świadczenia usług, odstąpienie od takiej umowy lub rozwiązanie jej bez wypowiedzenia;
  4. nałożenie obowiązku lub odmowę przyznania, ograniczenie lub odebranie uprawnienia, w szczególności koncesji, zezwolenia lub ulgi.
  5. Zgłaszający, wobec którego dopuszczono się działań odwetowych, ma prawo do odszkodowania w wysokości nie niższej niż przeciętne miesięczne wynagrodzenie w gospodarce narodowej w poprzednim roku, ogłaszane do celów emerytalnych w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski" przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, lub prawo do zadośćuczynienia.
  6. Osoba, która poniosła szkodę z powodu świadomego zgłoszenia nieprawdziwych informacji przez Zgłaszającego, ma prawo do odszkodowania lub zadośćuczynienia za naruszenie dóbr osobistych od Zgłaszającego, który dokonał takiego zgłoszenia.
  7. Przepisy niniejszego paragrafu stosuje się odpowiednio do osoby pomagającej w dokonaniu zgłoszenia oraz osoby powiązanej ze Zgłaszającym.

Ochrona danych osobowych oraz poufność

 

  1. Administratorem danych osobowych Zgłaszającego, danych osobowych innych osób zawartych w treści zgłoszenia oraz danych osobowych zgromadzonych w rejestrze zgłoszeń jest Spółka Primavera Hotele Sp. z o.o.
  2. Dane osobowe Zgłaszającego oraz osób, których zgłoszenie dotyczy są przechowywane i chronione zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).
  3. Dane osobowe Zgłaszającego, pozwalające na ustalenie jego tożsamości, nie podlegają ujawnieniu nieupoważnionym osobom, chyba że za wyraźną zgodą Zgłaszającego. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy ujawnienie jest koniecznym i proporcjonalnym obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa w związku z postępowaniami wyjaśniającymi prowadzonymi przez organy publiczne lub postępowaniami przygotowawczymi lub sądowymi prowadzonymi przez sądy, w tym w celu zagwarantowania prawa do obrony przysługującego osobie, której dotyczy zgłoszenie.
  4. Spółka po otrzymaniu zgłoszenia przetwarza dane osobowe w zakresie niezbędnym do przyjęcia zgłoszenia lub podjęcia ewentualnego działania następczego.
  5. Spółka gwarantuje, że procedura zgłoszeń wewnętrznych oraz związane z przyjmowaniem zgłoszeń przetwarzanie danych osobowych uniemożliwiają nieupoważnionym osobom uzyskanie dostępu do informacji objętych zgłoszeniem oraz zapewniają ochronę poufności tożsamości Zgłaszającego, osoby, której dotyczy zgłoszenie, oraz osoby trzeciej wskazanej w zgłoszeniu. Ochrona poufności dotyczy informacji, na podstawie których można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować tożsamość takich osób.
  6. Do przyjmowania i weryfikacji zgłoszeń wewnętrznych, podejmowania działań następczych oraz przetwarzania danych osobowych osób, o których mowa w ust. 3, mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające pisemne upoważnienie Spółki. Osoby upoważnione są obowiązane do zachowania tajemnicy w zakresie informacji i danych osobowych, które uzyskały w ramach przyjmowania i weryfikacji zgłoszeń wewnętrznych, oraz podejmowania działań następczych, także po ustaniu stosunku pracy lub innego stosunku prawnego, w ramach którego wykonywały tę pracę.
  7. Dane osobowe przetwarzane w związku z przyjęciem zgłoszenia są̨ przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami.

 

Odpowiedzialność karna

 Zgodnie z Ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. poz. 928):

 

  1. Kto, chcąc, aby inna osoba nie dokonała zgłoszenia, uniemożliwia jej to lub istotnie utrudnia, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku ( 54 ust. 1 Ustawy).
  2. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 stosuje wobec innej osoby przemoc, groźbę bezprawną lub podstęp, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3 ( 54 ust. 2 Ustawy).
  3. Kto podejmuje działania odwetowe wobec Zgłaszającego, osoby pomagającej w dokonaniu zgłoszenia lub osoby powiązanej ze Zgłaszającym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2 ( 55 ust. 1 Ustawy).
  4. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 3 działa w sposób uporczywy, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3 ( 55 ust. 2 Ustawy).
  5. Kto wbrew przepisom ustawy ujawnia tożsamość Zgłaszającego, osoby pomagającej w dokonaniu zgłoszenia lub osoby powiązanej ze zgłaszającym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku ( 56 Ustawy).
  6. Kto dokonuje zgłoszenia lub ujawnienia publicznego, wiedząc, że do naruszenia prawa nie doszło, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2 ( 57 Ustawy).

Zgłoszenia zewnętrzne

  1. Zgłaszający ma możliwość złożenia zgłoszenia zewnętrznego do Rzecznika Praw Obywatelskich lub organów publicznych.
  2. Rzecznik Praw Obywatelskich oraz organ publiczny są odrębnymi administratorami w zakresie danych osobowych podanych w zgłoszeniu zewnętrznym, które zostało przyjęte przez te organy.
  3. Szczegółowy tryb składania zgłoszeń zewnętrznych został opisany w Rozdziale 4 Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. poz. 928).

 

Postanowienia końcowe 

  1. Procedura została zatwierdzona po konsultacjach z przedstawicielami Pracowników, wyłonionymi w trybie przyjętym w Spółce. Oświadczenie o zatwierdzeniu Procedury i przeprowadzeniu konsultacji zawarte jest w załączniku nr 2) do niniejszej Procedury.
  2. Za wdrożenie, stosowanie oraz aktualizację Procedury w przypadku zmiany aktualnie obowiązujących przepisów prawa odpowiedzialny jest Zarząd Spółki.
  3. Niniejsza Procedura wchodzi w życie z dniem 25.09. 2024 r.

ZAŁĄCZNIK nr 1)

FORMULARZ ZGŁOSZENIA NARUSZENIA PRAWA W PRIMAVERA HOTELE SP. Z O.O.

 

  1. Imię i nazwisko Zgłaszającego:.......................................................................................*

 

  1. Stosunek prawny łączący Zgłaszającego ze Spółką:........................................................

 

  • Data zaistnienia naruszenia prawa lub pozyskania informacji o danym naruszeniu:......................................................................................................................

 

  1. Miejsce zaistnienia naruszenia prawa:............................................................................

 

  1. Imię i nazwisko osoby, która dopuściła się naruszenia prawa: .........................................................................................................................................

 

  1. Dane świadków zaistnienia naruszenia prawa (jeśli są):
  • .........................................................................................................................................
  • .........................................................................................................................................
  • .........................................................................................................................................
  • .........................................................................................................................................

 

  • Opis sytuacji lub okoliczności, w której doszło do naruszenia prawa:

..................................................................................................................................................... .....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

  • Wykaz załączników (przykładowo: zdjęcia, nośniki CD, pendrive, transkrypcja rozmów):
  • .........................................................................................................................................
  • .........................................................................................................................................
  • .........................................................................................................................................
  • .........................................................................................................................................

 

Oświadczam, że jestem świadomy/-a odpowiedzialności karnej w przypadku złożenia fałszywego zgłoszenia:

*,,Kto dokonuje zgłoszenia lub ujawnienia publicznego, wiedząc, że do naruszenia prawa nie doszło, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2”. (art. 57 Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów)

 

__________________________________

(data i podpis Zgłaszającego)

 

 

Administratorem danych osobowych Zgłaszającego, danych osobowych innych osób zawartych w treści zgłoszenia oraz danych osobowych zgromadzonych w rejestrze zgłoszeń jest Spółka.

Dane osobowe Zgłaszającego oraz osób, których zgłoszenie dotyczy są przechowywane i chronione zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).

 

R

ul. Wypoczynkowa 1
84-104 Jastrzębia Góra

Zobacz na mapie

T: +48 58 774 45 51

M: rezerwacje.placeandspace@primaverahotele.pl

Odkryj
R
© 2025
Place & Space
Apartamenty z basenem nad morzem w Jastrzębiej Górze.
Polityka prywatnościRegulaminyKontakt

Powered by ZUUWORKS

RezerwacjaZadzwońDojazd
tytuł